Tävlings helg

Tävlat i helgen. Gick helt okej.

Lördag: Åkte iväg tiiidigt till Snapphanarna som ligger i Blekinge. Skulle deb. 1.10 så lite nervöst var de ju. I 1.00 var båda nolla i deras lilla lilla ridhus. Sen var de dax för 1.10 och där pressa de in en kombination (givetvis kort med två räcke)  och en trippelbar (bra för lille Kängu som hatar att hoppa långt). Det var jätte tät mellan hästarna så Alle gick och glodde på Kängu och blev rätt galen. men han klarade sig genom banan med ett ner som jag tyckte var väldigt bra då de var en rätt klurig bana.  Sen var de kvickt byte mellan hästarna. Kängurn var inte alls lika bra på framhoppning. Säkert lite orlig med allt som gick så fort. Men när hon kom in på banan skärpte hon till sig och var en riktigt stjärna. Klaradeallt jätte bra och var felfri! Hoppade tripplen så jäkla bra! Så jagvar jätte nöjd med båda!

Söndag: Var de dax för Pasta och laget. Tävlingen var i Dagstorp. I uppvärmningsrundan skulle jag rida "fint" och de vet vi ju hur de brukar sluta. De gick skit kass inte alls bra. Stannade tom. en gång med henne och de var itne alls bra så i lag omgången blev jag förbannade och sen fick jag fram henne . Fick dock två ner. Behöver öva banor känns de som. Om två veckor är de dax igen ska kolla nya tä'vlingar till hästarna nu.

Idag: har redan hundarna varit ute. Bra start på dagen, Dessutom hade vi möjligen påhälsningar i förra natten så nu e de hundar ute och övervakning 24/7

Men nu mina vänenr måste jag rusa som vanligt.

See ya all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0